- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- SAM
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
SAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
Natali Yeres
21 Ocak 2023 Cumartesi 15:00 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi bünyesinde düzenlenen “Yakın Plan” program dizisi devam ediyor. Kolektif bir çalışma gerektiren film sanatının çeşitli veçhelerine ışık tutmanın ve bir filmin inşasında yer bulan yapımcılık, sanat yönetmenliği, görüntü yönetmenliği, cast direktörlüğü (oyuncu seçimi), uygulayıcı yapımcılık, yardımcı yönetmenlik, kamera asistanlığı (focus puller), set amirliği, ses tasarımı, makyaj, kurgu gibi çeşitli alanlardan isimlerin deneyimlerini mercek altına almanın hedeflendiği serinin yeni oturumunda sanat yönetmenliği üzerine konuşulacak.
“Yakın Plan - Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği” başlıklı program, 21 Ocak 2023 Cumartesi 15.00’de Bilim ve Sanat Vakfı Şakir Kocabaş Salonu’nda Natali Yeres'le gerçekleştirilecek.
Sanat yönetimi ve yapım tasarımı alanlarındaki çalışmalarıyla sektörün mümbit isimleri arasında yer alan Natali Yeres’in uzun yıllara dayanan deneyimleri, Kerr (2021) ile 41. Uluslararası İstanbul Film Festivali’nden aldığı En İyi Sanat Yönetmeni ödülüyle bir kez daha taçlandırılır. Yeres’in Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV bölümü öğrenciliği sırasında başlayan sinema, televizyon ve reklam sektöründe üstlendiği yapım asistanlığı, kameramanlık, yönetmen yardımcılığı gibi roller yerini 1995 yılıyla birlikte sanat yönetmenliğine bırakır. Yönettiği TV programları, video kliplerle birlikte pek çok kısa film ve uzun metraj çalışmada da görev alan Yeres, 17. Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali (2014) kapsamında farklı meslek dallarından altı kadına verilen Bilge Olgaç Başarı Ödülleri’nden birinin de sahibidir. Çeşitli dergilerde kısa film ve sinema üzerine yazılar yayımlar; sanat yönetmenliği ve çocuklarla sinema başlıkları altında (farklı şehirlerde) atölye çalışmaları yürütür. Kısa filmle rabıtası atölye ve jüri üyelikleriyle devam eder. Yıllardır çeşitli üniversitelerde sanat yönetmenliği dersleri de veren Yeres, hâlihazırda sinema, televizyon sahasında ve tiyatro oyunlarında sanat yönetmenliği ve yapım tasarımı çalışmalarını sürdürür.
Film yapım sürecinin çeşitli aşamalarına dair deneyimlere yaklaşılarak her bir alanın kendi içindeki imkânlarının ve açmazlarının tartışılacağı bir platform oluşturma hedefiyle şekillenen “Yakın Plan” program dizisi, Ayşe Pay moderatörlüğünde sürdürülmektedir.
Natali Yeres [Sanat Yönetmeni]
Filmografi
Aniden/Suddenly (2022, Melisa Önel)
Bars (2021, Orçun Köksal)
Kerr (2019, Tayfun Pirselimoğlu)
41. Uluslararası İstanbul Film Festivali En İyi Sanat Yönetimi Ödülü
Düş Kırgınları (2018, Selim Güneş)
Göktaşı (2018, Caner Erzincan)
Yol Kenarı (2017, Tayfun Pirselimoğlu)
29. Ankara Uluslararası Film Festivali En İyi Sanat Yönetmeni
Rüya (2016, Derviş Zaim) [+ Yapım Tasarımı]
Yeni Dünya (2015, Caner Erzincan) [Sanat Danışmanı]
Balık (2014, Derviş Zaim) [Yapım Tasarımı]
Ben O Değilim (2013, Tayfun Pirselimoğlu)
Ölümden Kalma (2012, Okşan Dede)
Evim Sensin (2012, Özcan Deniz)
Çınar Ağacı (2011, Handan İpekçi)
Saç (2010, Tayfun Pirselimoğlu) [+ Yapım Tasarımı]
Küçük Günahlar (2010, Rıza Kıraç) [Sanat Danışmanı]
Kars Öyküleri (2009, Emre Akay)
Bornova Bornova (2009, İnan Temelkuran)
Pus (2009, Tayfun Pirselimoğlu)
Adalet Oyunu (2009, Mahur Özmen & Ali Özuyar)
1. Uluslararası Van Gölü Film Festivali (2012) En İyi Sanat Yönetmeni
Nokta (2008, Derviş Zaim) [Yapım Tasarımı]
Rıza (2007, Tayfun Pirselimoğlu) [Yapım Tasarımı]
19. Ankara Uluslararası Film Festivali En İyi Sanat Yönetmeni
41. SİYAD Ödülleri En İyi Sanat Yönetimi
Hiçbir Yerde (2002, Tayfun Pirselimoğlu)
Büyük Adam Küçük Aşk (2001, Handan İpekçi) [+ Yapım Tasarımı]
Kara Kentin Çocukları (1999, Orhan Oğuz)
Güneşe Yolculuk (1998, Yeşim Ustaoğlu) [Yapım Tasarımı]
Laleli' de Bir Azize (1997, Kudret Sabancı)
Kısa Film
Kök/Burası Size Göre Değil (2022, Ceyda Aşar)
The Diamond Sea (2021, Arda Ekşigil) [Yapım Tasarımı]
The Lunch Break (2018, Ozan Yoleri) [Yapım Tasarımı]
Köy (2009, Mustafa Dok) [Yapım Tasarımı]
II Silenzio é d’Oro/Sükût Altındır (2002, Tayfun Pirselimoğlu)
Bir Var Bir Yok (1994, Natali Yeres)
Aynalar Suiti (1993, Natali Yeres)
Tiyatro Oyunu
Bütün Kadınların Kafası Karışıktır (Ece Temelkuran & Seray Şahiner & Selen Uçer)
41. İsmet Küntay Tiyatro Ödülleri (2016) En İyi Sahne Tasarımı
TV Dizisi
Kara Para Aşk (Ay Yapım, 2014, ATV)
Dudaktan Kalbe (Ay Yapım, 2007-2008, Show TV)
İki Aile (D Productions, 2006-2008, Star TV)
Aliye (TMC Film, 2004-2006, ATV)
Gece Yürüyüşü (Limon Film, 2004, Show TV)
Mühürlü Güller (Harem Prodüksiyon, 2003, TRT)
Zehirli Çiçek (Erler Film, 2000, Show TV)
Baba Evi (Muhteşem Film, 1997-2001, ATV)
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
- AHMET ULUÇAY'IN HİKÂYESİ: KÜLLER VE KEMİKLER
- Kış Uykusu’na Yatan Karakterler: Kış Uykusu Filminin Karakter Analizi
- Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
- Rüya
- Albüm
- Çırak
- Kalandar Soğuğu
- PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
- Edebiyatla Sinema Hiç Aşk Yaşamadılar, Edebiyat AY’da Sinema DÜNYA’da Kaldı
- Filistin Sinemasının Dünü Bugünü
- İşe Yarar Bir Şey
- İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
- Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
- Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Bırakma Beni
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
- Sinema Felsefesine Giriş
- Yaşar Kemal Efsanesi
- 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
- İmkânsız Aşkın Hikâyesi: Vesikalı Yarim
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Dudley Andrew ile Söyleşi
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Dilsiz
- Üç Yol
- Türk Sineması ve Popüler Müzik
- Yeşilçam'dan Arabeske Türk Sinemasında Çocuk Tahayyülünün Dönüşümü
- Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
- Kapan
- Film Setinden Notlar: Yapımcılık
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ